06:09 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ثبت سفارش واردات خودرو

یک وزارتخانه، دو صدا!
پایگاه خبری راد: برخلاف موضع رسمی چندی پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت که موضوع هک شدن سایت این وزارتخانه در پرونده واردات غیرقانونی خودرو را تکذیب کرده بود، امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت تکذیبیه هک شدن سایت این وزراتخانه را، تکذیب کرد.
دو روایت متناقض از تخلفی واحد!
پایگاه خبری راد: پرونده واردات غیرقانونی چند هزار دستگاه خودرو با اطلاعیه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر جلوگیری از ترخیص این خودروها از گمرک، وارد مرحله جدیدی شده و ابهامات این پرونده را تشدید کرده است.
ممنوعیت واردات خودرو شوک جدید به بازار است
پایگاه خبری راد: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که ممنوعیت واردات خودرو ضمن وارد کردن شوک مجدد به بازار، پول ها و درآمدهای نجومی را وارد جیب عده‌ای می کند.
متخلفان نظاره‌گر دعوای مسوولان!
پایگاه خبری راد: در حالیکه وقوع تخلف در روند واردات خودرو تایید شده، مناقشه دو سازمان مسوول در رابطه با هک شدن یا نشدن سایت وزارت صنعت، اصل موضوع را به حاشیه برده است؛ در حالیکه فارغ از روش تخلف، این اصل تخلف است که اتفاق افتاده و باید عوامل آن معرفی و با آن‌ها برخورد شود.
چه کسانی غیرقانونی خودرو وارد کردند؟
پایگاه خبری راد: رییس سازمان بازرسی کل کشور روز گذشته اظهار کرد که "سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت هک شده و حدود ۵۰۰۰ دستگاه خودروی لوکس به صورت غیرمجاز وارد شده است". در این شرایط این سوال مطرح است که چرا هیچ اقدامی برای شناسایی متخلفان و برخورد با آنان صورت نمی‌گیرد؟
تحلیلی بر دلایل افزایش قیمت خودرو در ماه‌های اخیر
پایگاه خبری راد: در ماه‌های اخیر قیمت خودرو روند صعودی پیدا کرده است. با توجه به جایگاه خودرو در سبد دارایی‌های خانوار بحث منطقی بودن یا توجیه‌پذیر بودن قیمت خودرو مطرح می‌شود.
پرونده ثبت سفارش های غیرقانونی زیر دست نهادهای امنیتی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان توسعه تجارت از ارسال پرونده اخیر تخلفات واردات خودرو به دستگاه‌های امنیتی قضایی خبر داد و گفت: علی‌رغم آن‌که تیرماه پارسال اعلام شد ثبت سفارش واردات متوقف شده اما خودروهایی از مسیر گمرک ترخیص شده که ثبت سفارش آنها بعد از تاریخ اعلامی بود.
قیمت ارز برای واردات خودرو 4850 تومان است!
پایگاه خبری راد: نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه از زمان انتقال سامانه ثبت سفارش واردات خودرو به سامانه جامع تجارت امکان ثبت سفارش وجود ندارد، گفت: قیمت تمام شده ارز برای واردات خودرو 4850 تومان است.
کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی؛ شاید وقتی دیگر!
پایگاه خبری راد: دو ماه از اعلام وزارت صنعت مبنی بر ارسال طرح کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی به هیات دولت گذشته، اما همچنان خبری از اعلام رسمی کاهش تعرفه‌ها نیست؛ در حالیکه مجلس از تصویب کاهش تعرفه خبرداده بود.
رای دیوان لازم الاجرا است
پایگاه خبری راد: اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کردند که رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو مصوبه دولتی افزایش تعرفه واردات خودرو لازم الاجرا است و همه موظف به اجرای این رأی هستند.
ناوگان خودروهای کار و تجاری؛ نو می شوند
پایگاه خبری راد: دولت دوازدهم قصد دارد تا پایان عمر خود، ۲۰۲ هزار و ۵۰۰ خودروی فرسوده سنگین را اسقاط و جایگزین کند و این در شرایطی که طرح موردنظر تنها در صورت تدوین یک برنامه منظم و منطقی، قابل اجرا خواهد بود.
۵۶۰۰۰ خودرو وارد کشور شد
پایگاه خبری راد: در حالی که در واردات خودروی خارجی از مرداد ماه سال جاری ممنوع شده، آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۵۶ هزار خودرو به ایران وارد شده است.
این عذرخواهی قابل تقدیر است!
پایگاه خبری راد: عذرخواهی وزیر ارتباطات از صاحبان کسب‌وکار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، از اخبار اقتصادی جالب توجه امروز بود.
واردات خودروهای مدل ۲۰۱۶ متوقف می‌شود
پایگاه خبری راد: با توجه به فرا رسیدن سال جدید میلادی، از فردا ثبت سفارش واردات خودروهای مدل ۲۰۱۶ ممنوع خواهد بود.
سایت ثبت سفارش واردات خودرو باز شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: سایت ثبتارش برای واردات خودرو باز شد.